Νευρολογικά Νοσήματα

Με τον όρο “Νευρολογικά Νοσήματα” αναφερόμαστε σε νόσους και  διαταραχές του Νευρικού Συστήματος – Κεντρικού ή Περιφερικού. Μπορεί να οφείλονται σε πολλές και διαφορετικές αιτίες όπως βλάβες του νευρικού συστήματος λόγω εκφυλισμού, λόγω τραυματισμού, σε λοιμώξεις, σε μεταβολικές διαταραχές, σε έλλειψη θρεπτικών συστατικών, κ.ά. Υπάρχουν όμως και νοσήματα άγνωστης αιτιολογίας.
Η εμφάνισή τους δεν συνδέεται με την ηλικία ή το φύλο και δεν έχουν την ίδια εξέλιξη σε όλους τους ασθενείς.  Η διάγνωση και τα θεραπευτικά σχήματα αντιμετώπισης πρέπει να γίνονται από εξειδικευμένους ιατρούς και μετά από σειρά ειδικών εξετάσεων.

Κάποια από τα νευρολογικά νοσήματα είναι:

• Η νόσος Parkinson
  • Η Σκλήρυνση κατά Πλάκας
  • Το Alzheimer
  • Η Άνοια
  • Οι Νευροπάθειες (διαφόρων τύπων και αιτιολογίας, π.χ Διαβητική Νευροπάθεια)
  • Οι Νευραλγίες (π.χ. Νευραλγία τριδύμου)
  • Το Εγκεφαλικό Επεισόδιο
  • Επιπτώσεις τραυματισμού Νωτιαίου Μυελού, και πολλές άλλες

Για τα πρώτα πέντε από τα παραπάνω υπάρχουν δημοσιευμένες μελέτες σχετικά με την επίδραση της Ρεφλεξολογίας σε συμπτώματα όπως η αστάθεια, η σπαστικότητα, η βελτίωση της ποιότητας ζωής και βεβαίως η ανακούφιση από τον πόνο – όπου και όταν αυτός υπάρχει.
Έχουν εκδοθεί δε, από οργανισμούς σχετικούς με την κάθε νόσο, κατευθυντήριες οδηγίες για χρήση των ΣΕΘ με αναφορές στη θετική επίδραση της Ρεφλεξολογίας σε επιμέρους συμπτώματα και στην ποιότητα ζωής των πασχόντων.

Οι πονοκέφαλοι και οι ημικρανίες συμπεριλαμβάνονται στις νευρολογικές παθήσεις αλλά αναφέρονται σε διαφορετικό τμήμα των παρεχόμενων υπηρεσιών.